Datum:
01 Juli, 2018
Categorie:
Branding, UX Design, Development
Soort project:
Schoolopdracht

Verhalen website

De verhalen website voor Transavia, deze website is bedoelt voor klanten die onderweg of tijdens hun reis in het vliegtuig verhalen kunnen lezen. De verhalen ontwerpen in de stijl van de toon of voice waarin deze geschreven zijn.

Proces

Ik ben begonnen met het bedenken van passende 3 sfeer woorden bij de verschillende verhalen.

#1 Sfeerwoord & verhaal Paranoia: Het gekozen sfeerwoord was "neerslachtig". Dit woord beschrijft voor mij het gevoel dat je krijgt als je dit verhaal leest. De hoofdpersoon maakt zich druk in zijn hoofd. Hij heeft het gevoel alsof iedereen naar hem kijkt en hij de aandacht trekt, terwijl dit alleen in zijn hoofd is.

#2  Sfeerwoord & verhaal Kinderboek: Het gekozen sfeerwoord was “avontuurlijk”. Dit woord beschrijft voor mij het gevoel dat je krijgt als je dit verhaal leest. Dit verhaal is op een hele vrolijke en avontuurlijke manier geschreven. Als lezen wordt je helemaal meegenomen in het verhaal.

#3  Sfeerwoord & verhaal Neerslachtig: Het gekozen sfeerwoord was “somber”. Dit woord beschrijft voor mij het gevoel dat je krijgt als je dit verhaal leest. Dit verhaal is op een negatieve en sombere geschreven. De hoofdpersoon komt erg negatief over en heeft het gevoel alsof alles tegen zit.

Wireframes

Vervolgens ben ik begonnen met het schetsen van de wireframes om de verschillende states en filter/ sorteer optie uit te denken. De gebruikers willen verhalen lezen die passen bij hun interesse. Wanneer de gebruiker op de overzichtpagina komt kunnen ze filteren en sorteren op de verhalen. 

 

Microinteracties

De verschillende microinteracties op de website geven de gebruiker feedback over een uitgevoerde actie.

Bekijk hier de website