Ik ben begonnen het doen van deskresearch om het probleem beter te begrijpen. Op basis van deze informatie heb ik een enquête opgesteld en interviews met de doelgroep afgenomen. Al snel kwam ik erachter dat de jongeren een bepaalde angst ervaren ze zijn bang om rituelen uit te voeren, omdat de waaromvraag niet beantwoord word en ze geen idee wat de rituelen voor persoonlijke voordelen hebben.
Na deze inzichten ben ik begonnen met het vergelijken van bestaande websites die informatie geven over het Hindoeïsme. Deze website zijn verouderd en worden vaak niet meer onderhouden. Daarnaast is de informatie ook niet toegankelijk voor jongeren. Nu was het tijd om te beginnen aan de conceptfase. Ik heb storyboards gemaakt, en deze getest met de doelgroep en een expert voor ik het eerst prototype heb uitgewerkt.
Na het uitwerken van de verschillende designs heb ik zoveel mogelijk getest met de doelgroep en expert reviews gedaan.
Resultaat
Ik heb een applicatie gemaakt die door de verschillende levenslessen uit heilige geschrift de Bhagvad Gita de persoonlijke voordelen duidelijk maakt voor de jongeren. Om de waaromvraag te beantwoorden kunnen de jongeren de verschillende feestdagen incl. uitleg bekijken en de Hindu facts lezen om zo meer te leren over het Hindoeïsme.